Avbryt

Lilla Träslövs FF

Referat

Referat: Kungsbacka IF - Lilla Träslövs FF

Kungsbacka IF - Lilla Träslöv 1-0 (1-0)

Äntligen premiär! Med förra årets premiärmatch i minnet där vi släppte till två mål under de sista 6 minuterna så var det ett KIF-lag som skulle visa hur man spelade 90 minuter + tillägg, och med tre tuffa DM-matcher i bagaget så visade killarna klass över dessa minuter.

Det tog L:a Träslöv 31 minuter att skapa sitt enda riktiga läge i första halvlek där #12 tillsammans med två lagkamrater kommer ensamma mot Erik och David. #12 tar ett eget avslut över. Innan dess så hade tKIF:s offensiv skapat en handfull rejäla målchanser. Spikare på sin kant kunde ha gjort två mål redan efter 8 minuter. Victor hade också sina lägen. I den 25 minuten frispelar Victor Nisse. Nisse är först på bollen innan Lilla:s mv träffar honom över benen. Domaren pekar på inspark och ingen, varken på plan eller i publiken förstår något. I minut 33 så händer samma situation utanför KIF:s straffområde och då blåser han frispark för Lilla. En konstig bedömning och tyvärr så reagerade spelare och ledare på detta samtidigt som Lilla också lyckas få till spelavbrott efter spelavbrott som stör vårt spel. I den 40 minuten så får KIF ett inkast långt ner på offensiv planhalva. Malte kastar till Kairoz som spelar tbx till Malte. Malte vrickar bollen mellan två försvarare tbx till Kairoz som vänder upp och serverar en felvänd Spikare bollen i halvcirkeln utanför straffområdet. Med en tjusig klack tunnlar han försvararen och friställer Vicktor som trycker in ledningsmålet i målvaktens vänstra kryss. Ett ledningsmål som är välförtjänt efter att i stora delar av halvleken fullständigt spelat ut Lilla Träslöv.

Trots dominansen så finns det delar i halvtid som tränaren Benjamin Westman vill skruva på.

I andra halvlek så fortsätter KIF att spela största delen på offensiv planhalva. Spikare kramar ur sina sista krafter och skulle med en bättre curl ökat på ledningen i den 55 minuten. Nisse får två chanser runt 70 minuten på hörnor där han på den sista nickar över från nära håll. Strax innan så gör KIF två byten. In kommer Omar H istället för Gurra S samt Sebbe G mot Spikare. Sebbes första bolltuch räcker så när till en frispelning av Victor men en Träslöv-spelare hinner emellan. I minut 74 så kommer mittfältsgeneralen Dahlström igenom och frispelar Nisse som avslutar strax utanför. I 76 minuten så får Lansing en möjlighet i straffområdet men missar lite med avslutet. Den sista riktiga bra målchansen är ett skott från Omar som målvakten lämnar retur på. Samuel, som kommit in istället för Dahlström, nickar fram bollen som Sebbe G bara skall stöta in. Hade han haft en storlek större skor så hade han gjort det.

Det var i stora drag så som matchen såg ut. Jag tror inte att David i mål utsattes för några svårigheter på L:a Träslövs avslut. Backlinjen med Ali och Lansing i mitten sattes inte på några utmaningar. På mitten styrde nämda Dahlström tillsammans med Kairoz. Offensiven med Spikare på humör "ställde frågor" under 93 minuter till Träslövs backlinje och bytena som tränare Westman gjorde ökade trycket mot L:a Träslövs mål.
En premiär är bara 1 av 22 matcher och trots tapp av spelare som pausat eller bytt klubb så har kvaliten på laget tagit ett rejält kliv, både på träning men framför allt på match, och att de nya spelarna samtidigt bidragit till detta.
Nu väntar en spelfri helg, då vi flyttat derbyt mot Fjärås till juni, innan vi fredagen den 28 juni reser till Getinge för match. Innan dess så får ni hålla utkik på instagram då en ny spelare kommer att presenteras.
Spelarstatistik
Namn M G A S IM GK RK P
David Asmar 1 0 0 0 0 0 0 0
Noah Porsböll 1 0 0 0 0 0 0 0