Skriv i gästboken

1000 tecken kvar

Gästbok

• 27 sep 2008 Godfrey Duca

Hello ( godfreyd@maltanet.net )

I am a 44 year old ex football player with St.Patricks FC Zabbar, a team in the Malta first division.

Also am a Supporter of the Svenska FF National team and follow the Allsvenskan division regularly. Here at our club in Zabbar we are now 6 Swedish football fans already !

Hence, would you please send us 6 x metal pin badges Klubbnalars from Kungsbacka IF.

I will surely be very pleased to wear your metal pin on my suit.

Meanwhile, I will look forward to hear from you and if you visit Malta for holidays sometime I will be happy to meet you.

Thanks very much for your help.

Kind Regards

Godfrey Duca
    122. Rose Street.
    Housing Estate,
    Zabbar ZBR 4161
    Malta

• 15 sep 2008 Janne Engblom Bua P15

Helgens goda budskap kom från Kungsbackas P15 lag som vann mot Onsala med 3-2. Bra jobbat och Alla som spelade denna match, visar rätt inställning när det gäller. Vi i Bua IF P15 spelade en mycket bra match mot Onsala som jag tror hade sitt bästa -93 lag på plan. Vi lyckades vinna med 5-2, så nu har Bua P15 Guldet. Men Ni som lag har stor del i pokalen. Vi från Bua bugar och tackar för att vi fick möjligheten att spela om seriesegern. Hälsningar från Bua IF P15 tränare Janne & Ola & Svenne

• 14 aug 2008 Föreningen

Vi har en kontinuerlig genomgång av samtliga gästböcker. Samtliga inlägg som strider mot reglerna (se längst upp under Gästbok), följs upp. Vi kommer heller inte dra oss för att polisanmäla hot, förtal eller liknande provokationer som är förbjudna enligt svensk lag.

• 9 aug 2008 Glän

man ska nog åka å kolla på våra bortamatcher istället. där är vi ju sjukt grymma =P 1 - 7 talar sitt tydliga språk hehe

• 9 aug 2008 :)

Tölö If 1 - 7 Kungsbacka If

• 3 aug 2008 Stefan Friberg

Vi har startat något i år vi kallar idolprojektet. Det går ut på att spelare från a-lagen närvarar på ungdomarnas träningar samma vecka som dessa lag har uppdraget att vara bollkallar/-flickor. Tyvärr verkar genomförandet av detta inte riktigt lyckats över bred front. Vid dem tillfällen det har fungerat har detta verkligen hjälpt till på många sätt. Mer folk på matcherna och bättre gemenskap i föreningen är dem två främsta effekterna. Hjälp till att rycka tag i detta, så lovar jag att effekten kommer bli den önskade.

• 31 jul 2008 glän

vi kanske borde locka ner lite fler än 50 - 100 betalande supportrar till herrarnas hemma matcher. vi har väl 800 personer i föreningen. inte ens småkidsen är ju intresserade, konstigt! samma med damernas hemma matcher, vart är supporten?

• 27 jul 2008 Stefan Friberg

En förmiddag under Gothia Cup tog jag mig till en av 7-mannaplanerna för att se 11-åriga pojkar spela fotboll. Ett av lagen kom från Sydafrika och det andra från Bosnien. Sydafrika? Bosnien? Man får nypa sig lite i armen. Flera lag från Kungsbacka spelade denna dagen med stor publik. Oavsett tröjfärg eller klubbtillhörighet följdes lagen av fotbollsintresserade Kungsbackabor. Fotbollen inom Kungsbacka kändes enad och gemensam.

Gothia Cup är fantastiskt på nästan alla sätt. Självklart!... är Gothia Cup av betydelse för näringsliv och kommunen. Det finns saker att förbättra på alla områden. I takt med att vi kan leverera kommer det fortsätta att växa.

Vårt genomförande av Gothia Cup är något att vara stolta över och som ger oss ett välförtjänt gott rykte. Vi har en ryggrad i föreningen som är fantastisk och som ständigt levererar. Självklart skall vi se till att resutlatet av detta fina arbete ökar i väde. Både för Kungsbacka IF, för fotbollen och för Kommunen! Vi är vad vi heter!
    Sola och bada!
    Stefan Friberg :)

• 20 jul 2008 Jan Granelli

Håller helt med Janne Kärnestedt. Fantastikt arbete av alla frivilliga i klubben.
    Under de 6 åt vi arbetat med G Cup har jag försökt att få Kungsbackas affärsidkare att ta tillvara tillfället när G Cup:s alla deltagare med supportrar gästar Kungsbacka. Ingen har visat något intresse Innerstaden Kungsmässan Freeport
    kanske har tillräckligt med kunder. När Kungsbackaposten konstaterar att 90 hockeykillar gästar stan är en stor grej för Kungsbacka då undrar man ju om man vet att G Cup finns. Trots att vi gör ett mycket kvalificerat arbete för G Cup återstår mycket att förbättra inte minst mot kommunens ansvariga inom Fritid.
    Jan Granelli

• 19 jul 2008 Supporter

Många rosor till Er alla som gjorde ett fantastiskt arbete med Gothia i år.Det pratas positivt om Kungsbacka på många ställen både utanför och inom Sveriges gränser. Hoppas att kommunen och näringslivet förstår vikten av att Gothia finns i staden och att dom på alla sätt stödjer föreningen i sitt arbete med Gothia i framtiden. Här har ni i styrelsen en uppgift att på ett sakligt sätt informera om klubbens arbete så att man förstår betydelsen över att så många människor besöker oss i Kungsbacka. Speciella roser till Sune, Janne Granelli, Elinor och Helen som la ner hela sin skäl och helt ideelt arbetade vilket vi andra inom föreningen har gått av under hela året. Det behövs många som Er för att vi skall nå upp till våra högt uppställda mål. Det gäller inte att bara att ställa in kompassen för att nå fram till målet utan arbete, arbete och arbete.
    PS Läste i K-posten att det var 90 hockeygrabbar som var på besök i Kungsback och att deras anhöriga hade bokat hela hotellet under denna veckan. Bossen för Hotell Halland önskade att kommunen såg till att fixa mer arrangemang hit så att hotellet blev fullbelagt fler gånger under året, det är bara att se till att inte lägga ett sånt arr. samtidigt som Gothia så skulle detta vara fixat direkt så att Turistbyrån slapp att hänvisa besökare till den norra förorten Göteborg.
    Janne Kärnestedt